23 LISTOPADA 2020

Dzień z najbardziej wpływowymi ludźmi w polskim sporcie

Fot. Dawid Foltyniewicz

Już 26 listopada 2020 roku poznamy laureatów listy 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie. Spotkanie podsumowujące ranking, wzbogacone o dyskusje na temat rynku sportowego, będzie transmitowane w Kanale Sportowym.

Ranking 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim to wspólna inicjatywa miesięcznika „Forbes” i firmy Pentagon Research. Przygotowywane od 2015 roku zestawienie jest próbą oceny rynku sportowego oraz najważniejszych osób, które go tworzą (sportowców, trenerów, działaczy sportowych, przedsiębiorców, sponsorów czy dziennikarzy sportowych).

Ranking powstaje w oparciu o badania rozpoznawalności, medialności oraz wizerunku osób związanych z polskim sportem, a także na bazie oceny dokonywanej przez kapitułę ekspercką – w jej skład wchodzą m.in. specjaliści ds. marketingu sportowego, akademicy zajmujący się problematyką sportową, przedsiębiorcy i menedżerowie, a także byli sportowcy. – Po raz szósty spróbowaliśmy ocenić coś tak trudno uchwytnego jak wpływ na rynek sportowy, w dodatku osób, które odgrywają na nim zupełnie inne role: zawodników i przedsiębiorców, trenerów i działaczy czy sponsorów i dziennikarzy sportowych. Mam wrażenie, że z roku na roku udaje nam się coraz trafniej ich porównywać – mówi Adam Pawlukiewicz, dyrektor ds. badań i rozwoju w Pentagon Research oraz współtwórca rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie. – Dążymy do tego, aby zestawienie w jak największym stopniu odzwierciedlało realny układ sił na rynku oraz trendy, które rządzą polskim sportem. Dlatego każdego roku dokonujemy nieznacznego liftingu naszej metodologii rankingowej, która składa się części badawczej i eksperckiej. W tym roku oddaliśmy głos aż 33 znawcom sportu – dodaje Krzysztof Domaradzki, dziennikarz „Forbesa” i drugi z twórców zestawienia.

Każdego roku publikacji rankingu towarzyszy spotkanie środowiska sportowego. Tym razem ze względu na pandemię koronawirusa odbędzie się w formie zdalnej. Omówienie wyników rankingu i rozmowy z laureatami poprzedzą dwa panele dyskusyjne. Pierwszy z nich będzie poświęcony programowi Liderki w Sporcie oraz sytuacji zawodowej kobiet na polskim rynku sportowym (ze szczególnym uwzględnieniem związków sportowych). Druga dyskusja poświęcona będzie sponsoringowi sportowemu oraz roli sportu w nowej, postcovidowej rzeczywistości. – Cykl szkoleń Liderki w sporcie, realizowany w ramach Akademii Zarządzania Sportem, jest świetną formą zdobywania wiedzy i budowania sieci kontaktów pomiędzy kobietami wiążącymi swoją karierę z polskim sportem. Wierzę, że program przyniesie wymierne korzyści w kontekście partycypacji kobiet w polskich związkach sportowych, a także przyczyni się do całościowego rozwoju sportu w Polsce – mówi dr Grzegorz Botwina, kierownik projektu Akademia Zarządzania Sportem.

Wydarzenie zwieńczy uhonorowanie Ambasadorów Dobrych Praktyk w Sporcie – osób, które w sposób szczególny wspierają polski sport lub wyznaczają najwyższe standardy działania na rynku sportowym.

Tegoroczne wydarzenie będzie w całości transmitowane na antenie Kanału Sportowego. To wspólna platforma mediowa czterech dziennikarzy sportowych: Mateusza Borka, Michała Pola, Tomasza Smokowskiego i Krzysztofa Stanowskiego. Początek wydarzenia zaplanowany jest na godz. 14:00. Część finałowa (omówienie rankingu) rozpocznie się o godz. 19:00. – Kanał Sportowy od samego początku istnienia stał się centrum wydarzeń i dyskusji sportowych, a przy tym ugościł w swoich programach wiele z obecnych w rankingu postaci. W tym trudnym roku bohaterowie świata sportu – mimo pandemii, która zatrzymała świat na długie miesiące – bardzo mocno udowodnili swoją „wpływowość”. Nawet kiedy na stadionach nic się nie działo, rozmowy toczące się wokół czekających nas wydarzeń dawały ludziom oddech i rozrywkę – podkreśla Tomasz Smokowski, współtwórca Kanału Sportowego.

Pierwszą edycję rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie wygrał Robert Lewandowski, piłkarz Bayernu Monachium i kapitan reprezentacji Polski. W kolejnych latach (2016–2019) zwyciężał prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek.

Partnerami tegorocznego wydarzenia są: Grupa LOTOS (partner główny), Akademia Zarządzania Sportem, PKO Bank Polski, Niepodległa oraz Kanał Sportowy (partner mediowy). Transmisja zostanie poprowadzona ze studia z lokalizowanego w Trend House (Varso Place), przestrzeni zarządzanej przez Cambridge Innovation Center Warsaw.

Źródło: Dawid Foltyniewicz